30.11.2011 Torm, ravitseja Patric jm

Trüki

Bookmark and Share

Goa-Calangute-boat Eile kui Tiina, Maire ja Piretiga rannas käisime, nägime Calangute rannas vaid paar sammu kaldast, suurt laeva, mis oli liiva sisse kinni kiilunud. Pigem oli see platvorm, tööstuslik selline kolme suure korstnaga. Inimesed käisid ja imestasid, et mis see on ja miks. Ma ei kujuta isegi ette, kuidas selline raske jurakas merre tagasi saab.

Tänahommikustest lehtedest võis lugeda, et tsunaamilaadne lainetus võib tulla Goas, sest sellist asja, nagu seekord, ei ole siin ilmaski olnud.

Goa-Calangute-boat1 Olen kuulnud kommentaare, et Goale kulukski selline asi ära, siis tulevad Delhi ja Mumbai rikkad indialased ja ostavad siin kõik maad ära, need koledad hütid saavad maatasa ja ehitatakse korralik kuurort... Juba praegu on palju kinnisvara Delhi ja Mumbai ärimeeste valduses ja ennustatakse, et paari aasta pärast toimuvad siin kvalitatiivsed muudatused.

Eilses lehes olid fotod Palolemi rannalt, kus tuul palmid juurdega välja kiskus ja maha murdis. Laastamistöö oli korralik. Samuti olid Baga rannas teisiäevase tuulega rannarestod kannatada saanud ja Colva rannas probleemid. Neljapäevaks ja reedeks lubas ilmateade sooja minimaalselt 25.2 ja maksimaalselt 32.9 kraadi. Mõnes kohas isegi äikest ja mõnd vihmapiiska. Neljapäevane hommikune õhuniiskus 92% ja õhutl kella poole kuue paiku 74%.

Goa ravitseja Patric ja huvitav kohalik Goa mesi

Hommikul kell 8 taksosse ja Patricut vaatama, kes teatavasti pidi siis oma õnnistuse 100 ruupia eest andma. Jõuame kohale. Vaikne. Sabrina, kes meie esioinas, läks asja uurima ja selgus kurb tõsiasi, et pererahvas veel magab ja Patric oli siin küll, kuid eile ja vaid 3 tundi, pool küla oli koos ja rahvast murdu. Patric olevat nüüd kuulsaks saanud ja pidavat loenguid ka väljaspool Indiat... sähh Sulle, ma juba mõtlesin, et väga raske nende sadade soovide seast seda kõige olulisemat välja selekteerida.

Detsembris pidi Patric tagasi olema, kuid ette pidi ta teatama vaid 1 päev. Perenaine lubas meile sms saata, kui Patric tuleb.

Patricu imeravimise kohta võib lugeda erinevatest netiblogidest inglise keeles. Näiteks siit: Goa Patric.

Leppisime siis hommikusöögiga. Kõik piirdusid ananassi toormahla või/ ja piimakohviga, kuid Sabrina võttis lisaks ka jogurti meega. Seda erilist mett saime me kõik mekkida. Kukekomm! Vedel kukekomm! Mee asendajaks pakuti siis sulatatud suhkruroomassi... See on ikka mesi küll! Aga mul nüüd purk eestimaist mett :) Tiina ja Maire tõid :)

Kontrolli hinda, enne kui proovid

Sõitsime mööda ühest poekeset Anjuna öömarketi platsi kõrval. Muuseas öömarket pidi laustama järgmisest nädalast... külajutud räägivad. Hüppasime sisse poodi. kus omapärase stiiliga jalanõud ja riided. Ma kardan, et need on küll rohkem vaatamiseks, kui kandmiseks, kuid kogemus puudub, vaid välise vaatluse tulemus.

Esimene asi, mis poeleses näkku karjus oli silt, millel kirjas:

CHECK THE PRICE BEFORE YOU TRY!

Ehk siis ära parem proovi, sest nagunii Sul raha ei ole ostmiseks... Tõeline teenindusime. Teine teenindusime oli Anjuna turul, kus noor goa neiu väga innukalt nätsu näris, suuri mulle tegi ja siis need plaksuga katki tegi. Vahepeal, kui ta märkas, et klient hakkab juba tema leti juurest lahkuma, vuristas natuke müügijuttu...

Kolmas Mapusa turu poekese silt teatas, et alati võta poekott ise kaasa, lisapakendit ära küsi.

Goa-teenindus1 Kottidega on siin üldse kitsas. Enamus müüjad püüavad pakendita hakkama saada, kusjuures Delhis või Mumbais pakitakse iga asi kenasti kohe mitme kotikese sisse.

Anjuna õhtu

Ka päeval on Anjuna turul võimalik leida elava muusikaga restorane, õhtul liigub sama trupp ühest baarist teise.

Anjuna_turg_Goa1

Läksime turule alles kella 4 aegu pealelõunal, kui suurem osa inimestest hakkas juba lahkuma. Hea ja rahulik, kuid uudistamiseks jäi vähe aega, sest pimedaks läks. Istusime rannarestosse ja kuulasime bändi. Anjuna_turg_Goa2 Lobisesime ja ootasime, et suurim lahkumine enne meid ära toimuks. Sain teada, et laserimüüjad ei tohi lasereid müüa. Kui nendega inimesele silma sihtida, jäävad inimesed pimedaks. Müüja peab iga müüdud laseri pealt maksma 100 ruupiat politseile. Küsisin taksojuhilt, et kuule, kas teil siin politsei reform olnud, autodelegi peale kirjutatud, et me aitame, helista aga 100? Taksojuht vastas, et see ainult väline kest... sees kõik endine. Just oli näinud, et politsei, kes tegelikult oli kohale kutsutud õhtul lärmavat baari sulgema, istus laua taha ja hakkas jooma... loomulikult makstakse nad siin ju kõvasti kinni, et baarid saaks kauem lärmi teha jne, jne... Ei tea, kui palju maksavad musta hennaga inimeste mürgitajad? Vaevalt, et nad midagi üldse sellest teavad. Peaks siin selle kohta artikli kirjutama, kuid ausalt üteldes on omagi asjadega tuli takus ja netiga töötamine peavalu...

Anjuna_turg_Goa3

Lahkusime siis, kui veel viimased laadatajad omi asju kokku pakkisid ja väikesed kastiautod nad vurinal platsilt ära viisid... Baga roadil on kolmapäeva õhtuti jalutamine küll mittesoovitav, sest liiklus on tihe ja õhk tolmusem kui muidu. Lahe oli vaadata, kuidas inimesed autokastis pakkide otsas istusid ja lamasid.