prev
next

Sul on esinemishirm? Tahad abi? Vaata siia: Avalik esinemine hirmuhigita!

"Mina ja Mehed" uudne ja trendikas TV Ringvaate edetabelis ;)

Mina ja Mehed 2 netimüügis soodsamalt!

Vasta tööotsijale

Trüki Saada link

Bookmark and Share

Ilmus CV Online´s 21. o1.2oo9

Autor KA Konsultatsioonid koolitaja ja konsultant, tervisliku eluviisi ja reisifänn Katrin Aedma

Tööpakkuja käitumine kajastab otseselt firma mainet ja näitab kogu firma suhtlemiskultuuri. Paraku tehakse otsus kogu ettevõtte kohta siiski iga üksikisiku käitumisest lähtuvalt st kui Pille jätab Peetri meilile vastamata, siis on Peetri arust kogu ettevõte ebaviisakas ja ülbe.

Eestis võib ilma põhjalikuma statistikata, tuginedes CV-Online'i klientide ja tuttavate kogemustele, julgelt öelda, et üle poolte ettevõtetest ei tea elementaarsest suhtlemiskultuurist mitte midagi.

Inimese suhtlemisoskuse üheks indikaatoriks on just see, kui ta oskab suhelda edasi ka siis, kui sai talle mittesobiva vastuse! Kuigi heaks tavaks on vastata kirja saamisel hiljemalt 24 tunni jooksul, et kiri on kohale jõudnud, ei vaevuta seda tegema. Pole ka vähe selliseid juhuseid, kus inimene näost näkku tere peale vaikib ja pea kõrvale pöörab, kuid enamasti viisakas inimene nii ei tee. Sama reegel kehtib kirjalikul suhtlemisel – kui me saame kirja (va spämm ja masspostitus), siis me vastame.

Üldjuhul lõpetab kirjavahetuse see, kes alustas. Kui tööotsija saadab meili ettevõttesse, siis ettevõtte vastab ja töötaja omakorda tänab lühidalt vastuse eest. Meilietiketi tundma õppimisel on abiks väike käsiraamat: ´Virtuaalse suhtlemise kultuur. Mida ma peaksin teadma meilietiketist.

Huvitav on asjaolu, et paljud inimesed ei ole võimelised edasi suhtlema, kui esmane pöördumine ei vasta nende ootustele või läheb välja tavapärastest raamidest.

Kui otsid töötajat, siis arvesta:

  • Iga inimene, kes ettevõttesse pöördub, olgu siis kas meili teel või helistades, ootab vastust ja on ärevuses, kas ta sobib või ei.
  • Olles tööpakkuja on Sinu võimuses oma ettevõttest jätta kas hea või halb mulje. Arvesta, et see kuulsus levib kui kulutuli. Tea, et inimliku ja toetava suhtumisega on Sinu võimuses teha heategu ka siis, kui töökohta kandideerijale pakkuda ei saa.
  • Kui oled avaldanud oma kuulutuse, siis väldi muudatusi värbamisprotsessi jooksul. Sinu kuulutust loevad tuhanded inimesed ja pole kena, kui näiteks äkki on lühenenud kandideerimise tähtaeg ja/või kuulutus lihtsalt kaob.
  • Ole erinev ja aus. Kui leiad, et inimene ettevõttesse oma profiililt ei sobi, siis kiida teda selle eest, mis tal olemas on, ütle, mida vajad ja anna soovitused, kuhu ta veel võiks pöörduda.
Ära jäta tööotsijat teadmatusse
Koosta standardvastus, mida saad kiiresti kasutada ja saada võimalusel sama tööpäeva jooksul teade, et oled meili kätte saanud, lisades, millal ja millistel tingimustel võtad inimesega uuesti ühendust. Kui inimene toob ise CV ja sooviavalduse ettevõttesse või saadab selle käsipostiga, siis kindlasti teavita avalduse vastuvõtjat, millise info ta peab kandidaadile ja millise aja jooksul andma.

Kui ettevõttes ei ole vastava pädevuse või ajaressursiga isikut, siis osta teenus sisse. Hinnad ei ole sugugi kõrged võrreldes kasuteguriga. CV Online pakub näiteks Osalise eelvaliku teenust, mis teeb värbamisprotsessi tööandjale lihtsamaks. CV-Online töötab kõik kandidaadid läbi, süstematiseerib info ja edastab tööandjale. Kui ettevõte on valiku teinud, saadab CV-Online teistele kandideerijatele viisakad äraütlemise kirjad.

Värbamisprotsess peab olema läbi mõeldud
Värbamise protsess peab olema ettevõttes korralikult kokku lepitud, et oleks teada, kellelt kellele ja millise aja jooksul paberid liiguvad, millal toimuvad otsustamised ja mis on need lubadused, mida saab tööotsijale anda.

Arvesta, et iga töötaja on ettevõtte maine kujundaja ja ei ole mõtet kulutada raha turunduse ja mainekujunduse peale väljaspool ettevõtet meediat kasutades, kui ettevõtte protsessid ja kõige olulisemad sõnumikandjad e oma töötajad, seda ei toeta. Juhul, kui teate ette, et ei ole võimalik kiiresti reageerida, palun lisage sellekohane info juba oma kuulutusse, näiteks lausega: ´Täname kõiki, kes saadavad oma CV ja sooviavalduse ning võtame ühendust hiljemalt XX.XX.XXXX.

Kui otsid tööd, siis arvesta:
  • Mitte alati ei pruugi Sinu saadetis kohale jõuda. Oota nädal, kui kuulutuses ei ole teistsugust infot ja pöördu järelpärimisega ettevõttesse. Ära eelda, et Sulle meelega ei vastata ja peata end teadlikult halbade mõtete mõtlemisel.
  • Juhul, kui Sinu pöördumisele ei vasta või tehakse seda ebameeldivalt, ole õnnelik, et ebameeldiva sisekliimaga ettevõttes tööd ei saanud. Iga lõpp on uue algus ja öö pimedusele järgneb päikese valgus!
  • Kui kandideerimine on ebameeldiv, siis tee ise oma parim, et meelde jätta sellest ainult head kogemused. Otsi neid häid asju ja korruta endale, sest siis on Sinu järgmised kandideerimised lihtsamad ja neid ei varjuta ebameeldivad mälestused. Mäletame ju eelkõige seda, mida oma peas korrutame ja millele lisame oma emotsioonid. Mäleta head!
  • Usu, et kui millestki ilma jäid, siis ainult selleks, et kuskil parem asi ootamas.
Läbilöögivõime on tore asi, kuid kõigile seda sünnipäraselt kaasa ei ole antud. Paljude inimeste puhul on aga alandav kasvukeskkond võtnud väiksemagi lootuse edukogemusele. Seda mõistes peaks iga ettevõtte aru saama, et personali värbamine ei ole lihtsalt loomakarjast ühe töölooma valimine vaid delikaatne ja läbimõeldud tegevus.

Häid suhteid soovides
Katrin Aedma

Katrin Aedma on ettevõtetele abiks personalisüsteemide sh värbamis- ja vallandamisprotseduuride koostamisel, personali värbamisel ja ettevõtte sisekoolitajate väljaõppel. Näidisteemade ülevaade.


Katrin Aedma koolitab eraisikuid ja ettevõtte esindajaid valutu vallandamise, CV ja sooviavalduse koostamise ning isiksuse arengu teemadel.

Ilmumas uus raamat: "Mina ja Mehed"

Loe teisi artikleid!  

Viimati uuendatud 22. jaanuar 2009
 

Erakonsultatsioon

Oled segaduses ja mures? Otsid lahendust?

Soovid personaalset,

professionaalset ja

konfidentsiaalset abi? 

Küsi lisa ja lepi kokku coaching

Koutsimine-Katrin_Aedma

BLOGI

Ajurveeda massaaž Goas-päev 7

Ajurveeda massaaž Goas-päev 7

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Seitsmes päev. Täna nautisin massaaži - üle keha, kizi, kuninglikku näomassaaži ja peamassaaži. Pakuti võimalust istuda ka aurikapis või täpsemini öeldes termokotis, kuid kuna õues nagunii pea 40 kuumakraadi, ei... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 6

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Kuues päev. Täna nautisin massaaži - üle keha, Kati Bastit ja kuninglikku näomassaaži (Royal facemassage). Võrratu enesetunne! Devika ei silita ega hellita. Ta teeb tõsiselt tööd - pigistab punkte, liigub keha peal... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 5

Ajurveeda massaaž Goas-päev 5

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Viies päev. Täna nautisin massaaži ja kizi. Kizi on kuumade pitsatitega tupsutamine ja masseerimine. Kizi aitab organismist jääkaineid välja viia. Tupsikuid hoitakse kuuma aluse peal ja siis võetakse neid sealt ja... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 4

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Neljas päev. Vaata videost, milline see ravi on: Ajurveeda Kati basti Täna oli menüüs massaaž ja Kati Basti.   [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 3

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Kolmas päev.  Juuksed on siiani natuke õlised. Sellised armsalt lainelised, sest tänane meeldivalt lõhnav mandliõli, ei soovinud kohaliku Shikakai seebiga kuidagi juustest ära tulla. Vaatasin, et tulemus oli nii kena, ... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 2

Ajurveeda massaaž Goas-päev 2

Täna käisin taas SHURUT ayurveedas massaažil. Sedapuhku siis massaaž + shirodara. Shirodara on selline ajurveeda massaaži juurde kuuluv ravi, mille ajal lastakse seljal lamava inimese laubale  pea kohal rippuvast metallkopsikust peene joana sooja õli voolata. Kopsikut liigutatakse... [Loe edasi...]