Liftikõne on vajalik kõigile ja tasub natuke vaeva näha, et see valmis teha, pähe õppida ja seejärel harjutada nii, et ka une pealt oled võimeline kõne ette vuristama... kuid... ilusasti, loomulikult, õigesse kohta pause lisades ja õigeid sõnu rõhutades.
Mis on liftikõne ja milleks?
Liftikõne (ingl k. elevator speech, elevator pitch) olevat väidetavalt tekkinud 21. sajandi alguses koos internetiäride hoogsa kasvuga. Kõikjal otsiti investoreid uute äriideede käima tõmbamiseks ja mida kiiremini suutis idee omanik selle nö maha müüa, seda suurem oli tõenäosus leida investorid.
Investoreid võis aga just kõrghoonete liftides kohata ja siit siis tuligi väljend lifti kõne. Kõne pikkus on tavaliselt 30-60 sekundit.
Sinul on liftikõne vaja selleks, et müüa maha iseennast potentsiaalsele tööandjale, tutvustada end või müüa maha oma idee - olgu selleks kasvõi prügiämbri välja viimine kolmandate isikute poolt, kuid miks mitte ka raketi ehitamine, millega kuule minna :) Sul on oma unistus? Sul on midagi, mida arvad soovivat? Või soovidki? Jaga seda siis arukalt ka teistega!
Kohtad tänaval klassivenda, keda pole 10 aastat näinud. Ja küsid, kuidas läheb? Tema vastab, et ah, mis siin ikka läheb. Käib kah. Sisse tuleb vähem kui välja läheb. Kuidas endal?
Mis vastad? Kas samas stiilis või ütled, millega tegeled, kuhu oled jõudnud, kuhu tahad edasi jõuda, teed klassivennale ettepaneku, et ta Sinu äri külastaks ja pakud koostööd?
Liftikõne koostamise lihtsad nipid
Esiteks tee selgeks, mis peaks olema liftikõne tulemus. Vaid siis, kui Sa tead eesmärki, oskad kõne koostada, lihvida ja hinnata!
Teiseks järgi liftikõne esmasel kokkukirjutamisel klassikalist liftikõne mudelit vastates neljale küsimusele, mis on refereeritud USA ettevõtlusekspertide Bruce Barringeri ja Duane Irelandi soovitustest.
Idee müümisel
vajadus - millist inimeste probleemi Sa lahendad või millist vajadust rahuldad? (20 sek)
toote/ teenuse olemus - kuidas Sinu toode seda teha aitab? (20 sek)
sihtgrupp/ turg/ konkurents - kes on need inimesed, kes Sinu lahendust vajavad ja kui palju neid on? Kes veel sarnast asja pakub? Miks Sinu oma on parem? (10 sek)
pakkuja oskused/ kogemus - kes oled Sina ja milline on Sinu meeskond, et suudad tagada probleemi lahendamise? Senised saavutused. (10 sek)
Enda müümisel e personal brandingul
Isik - kes oled? Nimi, lühike, kuid informatiivne tiitel (10 sek)
Teenus/ toode - mida pakud (20 sek)
Unistus/ kirg - millest unistad? Seotus teemaga (20 sek)
Kasu/ väärtus - kuidas saad kasulik olla - kuidas just Sina saad kasulik olla? (10 sek)
"Tere! Olen koolitaja Katrin Aedma. Üle kahekümne aasta olen paljudel eraisikutel ja firmadel aidanud saavutada suurepäraseid tulemusi - tõstnud inimeste suhtlemis- ja esinemisjulgust, treeninud nende müügi-, klienditeeninduse, meeskonnatöö ja koolitamisoskusi. Tulemused on olnud väga head! Koolitamine ja koos grupiga arenemine on minu kirg ja armastus.
Juhtimis- ja majandusalane magistritase, täiskasvanute pedagoogika ja psühholoogia teadmised koos rahvusvahelise kogemusega, on minu töös suureks eeliseks. Oskan suurepäraselt osalejaid motiveerida ja kasutada erinevaid metoodikaid. Pakun huvitavaid ja interaktiivseid motivatsioonikoolitusi. Hea meelega olen valmis ka teie firmas koolitama!"
Kolmandaks vähenda kõne pikkust nii, et sisu ei kannataks! Arvesta, et inimene räägib keskmiselt 125 sõna minutis. Seega tuleb hea kõne jaoks seda hoolega lihvida! Tea, et lause algus annab suuna, lause viimane sõna jääb meelde. Tee kõne valmis, esita seda endale ja paranda seni, kuni oled tulemusega rahul.
Neljandaks harjuta!
Harjuta peegli ees, koduloomadele, sõpradele. Kui kõne loomulikult välja tuleb ja Sa oled võimeline seda juba komistusteta jooksvalt muutma inspiratsiooni ajel, siis oled harjutanud piisavalt :)
Viiendaks hinda tulemust!
Suurepärane liftikõne annab Sulle selle, mida soovisid (mis on Sinu liftikõne eesmärk?)!
Hinda oma kõne järgmiste punktide abil hinnetega 1-5 (1 - väga halb, 2 - mitte rahuldav, 3 - rahuldav, 4 - hea, 5 - väga hea).
huvitav ja haarav
lihtne ja arusaadav
sõnumit toetava kehakeele (ära ole liiga entusiastlik! Võid inimesed ära hirmutada :)
sõnumit toetava hääletooniga (leia õige hääle tugevus, mis sobib just sellesse ruumi, kus esined).
Kas hindasid oma kõne juures kõik punktid hindega 5? Väga tubli! Kui ei, siis vaata kõne uuesti üle ja lihvi teda veelgi
Kui Sinu liftikõne tekitab küsimusi rohkem kui vastuseid, siis pead Sa selle kallal edasi töötama!
Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Seitsmes päev.
Täna nautisin massaaži - üle keha, kizi, kuninglikku näomassaaži ja peamassaaži.
Pakuti võimalust istuda ka aurikapis või täpsemini öeldes termokotis, kuid kuna õues nagunii pea 40 kuumakraadi, ei... [Loe edasi...]
Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Kuues päev.
Täna nautisin massaaži - üle keha, Kati Bastit ja kuninglikku näomassaaži (Royal facemassage). Võrratu enesetunne! Devika ei silita ega hellita. Ta teeb tõsiselt tööd - pigistab punkte, liigub keha peal... [Loe edasi...]
Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Viies päev.
Täna nautisin massaaži ja kizi. Kizi on kuumade pitsatitega tupsutamine ja masseerimine. Kizi aitab organismist jääkaineid välja viia. Tupsikuid hoitakse kuuma aluse peal ja siis võetakse neid sealt ja... [Loe edasi...]
Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Neljas päev.
Vaata videost, milline see ravi on: Ajurveeda Kati basti
Täna oli menüüs massaaž ja Kati Basti.
[Loe edasi...]
Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Kolmas päev.
Juuksed on siiani natuke õlised. Sellised armsalt lainelised, sest tänane meeldivalt lõhnav mandliõli, ei soovinud kohaliku Shikakai seebiga kuidagi juustest ära tulla. Vaatasin, et tulemus oli nii kena, ... [Loe edasi...]
Täna käisin taas SHURUT ayurveedas massaažil.
Sedapuhku siis massaaž + shirodara.
Shirodara on selline ajurveeda massaaži juurde kuuluv ravi, mille ajal lastakse seljal lamava inimese laubale pea kohal rippuvast metallkopsikust peene joana sooja õli voolata. Kopsikut liigutatakse... [Loe edasi...]