Eestimaa on e-riigina ennast positsioneerinud juba mitu aastat ja õigusega. Meil on e-valimised, e-kool, e-asjaajamine, kuid nüüd on järg jõudnud e-kirjade kätte.
Iga e-riigi kodanik peaks oskama kirjutada e-kirju, teadma, mis on virtuaalne suhtlemiskultuur ja oskama suhelda meilietiketist lähtuvalt.
Kui etiketti ei õpetata, siis ei saa seda ka nõuda.
Koolitusprojekti "E-riik e-kirja oskajaks!" sihtgrupiks on kõik era-ja riigiettevõtted. Alustame aga haridusasutustest - keskkoolid, kõrgkoolid, lasteaiad, kuna neis töötavad õpetajad mõjutavad oma teadmistega järeltulevat põlvkonda. Siis teenindusasutused... riigiametid jt
Ettevõtetel ja gruppidel on suurepärane võimalus kutsuda kohale meilietiketi õppejõud ja praktik Katrin Aedma.
Katrin Aedma on lektori ja koolitajana õpetanud teeninduspsühholoogiat ja meilietiketti üle 10. aastat. 2005. aastal kirjutas ja kirjastas ta esimese eestimaise ja eestikeelse meilietiketi käsiraamatu: "Virtuaalse suhtlemise kultuur. Mida ma peaksin teadma meilietiketist?". 2008 aastal lisas ta raamatusse ajajuhtimise teema ja poodidesse tuli müügile sama raamatu uuendatud eestikeelne ja ka ingliskeelne versioon. Katrin Aedma on meilietiketi koolitusi viinud Eestis läbi enam kui 1000le inimesele. Tema ingliskeelset meilietiketi koolitust viidi läbi näiteks 2008. aastal Soomes konvenentsil, kus osales inimesi 45.-st eri riigist - Eestlased Soomes välismaalastele meilietiketti õpetamas.
2011 aastal viis ta meilietiketi ja meilieetika koolituse läbi Indias, Keralas.
Katrin Aedma virtuaalse suhtlemiskultuuri teemaliste artiklite sari on lugejatele saadaval Elioni poolt loodud IT ja digitehnoloogiateemalises nõuandeblogis Digitark.
Teadmised, mida meilietiketi koolitus annab, on praktilised ja igapäevatöös kasutatavad kõigile, kes suhtlevad arvuti vahendusel. Ettevõtte jaoks oli lisaväärtuseks ühtlustatud arusaam meilisuhtluse viisakusreeglitest ja kooskõlastatud "Meilisuhtluse head tavad."
Tänane seis on selline, et isegi riiklikud ettevõtted ja aktiivse klienditeenindusega tegelevad eraettevõtted, ei tea meilietiketist eriti palju, samas on arvuti paljudele inimestele igapäevaseks töövahendiks. Kui etiketti ei õpetata, siis ei saa seda ka nõuda.
Koolituse olemuse ja tellimise kohta saab lisainfot siit: meilietiketi koolitus.
Tallinnast kaugemal, on soovitatav leida piirkonnas aktivist, kes lepiks kokku koolituse mitmes asutuses, et koolitaja väärtusliku aja ja sõidukulud saaks mitme peale sõbralikult ära jaotada.
Edukat enesearendamist!
Virtuaalse suhtlemise kultuur - www.tark.ee
Meilietiketi raamat - pisike, arukas, soodne
Eestlased Soomes välismaalastele meilietiketti õpetamas
Minikoolitus: Kirjaliku suhtluse nipid ja meilietikett
Meilietiketi koolitus Meremäe-Obinitsa Põhikoolis
Meilietiketi koolitus Kuusalu Keskkoolis
10 nippi, kuidas meilisuhtluses ajaga efektiivselt ümber käia
Virtuaalne suhtlemine e virtuaalne visiitkaart
Ajakiri Director: Säilita intelligentne mulje ka e-kirja saates
Intervjuu Postimehes: Kombekas e-kiri
www.Digitark.ee - praktilised nõuanded virtuaalse suhtlemise kohta
E-kirja saatmise põhitõed
Testi ennast. Milline meilija oled?
Kirjavahemärkide jm kasutamine eesti ja inglise keeles
Mis on virtuaalse suhtlemise kultuur?
|